Deklaracja dostępności strony internetowej Zespołu Szkół Budowlanych i Geodezyjnych w Chełmie
Zespół Szkół Budowlanych i Geodezyjnych w Chełmie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Zespołu Szkół Budowlanych i Geodezyjnych w Chełmie.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- Na stronie brakuje alternatywnych opisów zdjęć.
- Na stronie internetowej znajdują się filmy, do których nie dodano napisów.
- Niektóre linki nie posiadają treści ani tytułu.
- Część zamieszczonych na stronie publikacji w formie plików PDF nie są dostępne cyfrowo w całości.
- W serwisie występują linki, których użycie powoduje otwarcie nowej zakładki. W takiej sytuacji użytkownik nie jest o tym ostrzegany.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia:
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Dorota Michalska.
- E-mail: sekretariat@zsbigchelm.pl
- Telefon: (82) 563 18 91
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Dyrektor Zespołu Szkół Budowlanych i Geodezyjnych w Chełmie
- Adres: Zespołu Szkół Budowlanych i Geodezyjnych w Chełmie
Ul. Stefana Batorego 1
22-100 Chełm - E-mail: sekretariat@zsbigchelm.pl
- Telefon: (82) 563 18 91
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
- Do budynku szkoły prowadzą 2 wejścia używane w codziennym funkcjonowaniu szkoły.
- Wejście główne usytuowane od strony południowej budynku. Do wejścia prowadzą schody, zabezpieczone po jednej stronie barierką. Wejście składa się z kompleksu dwóch podwójnych drzwi. Wejście jest chronione przez systemem kontroli dostępu, kamerę TV przemysłowej oraz zabezpieczone daszkiem przed opadami atmosferycznymi. Wejście jest dodatkowo oświetlone.
- Wejściem głównym wchodzi do budynku personel szkoły oraz interesanci. Personel używa spersonalizowanych kart magnetycznych. Interesanci ubiegający się o wejście do placówki szkolnej, korzystają z domofonu. Po wejściu do budynku, interesant jest kierowany lub doprowadzany przez pracownika szkoły do właściwego miejsca.
- Wejście do szatni uczniów zlokalizowane w od strony zachodniej budynku. Wejście chronione jest przez system kontroli dostępu, kamerę TV przemysłowej oraz jest w całości zadaszone i osłonięte przed działaniem czynników atmosferycznych . Wejście jest dodatkowo oświetlone.
- Wejściem do szatni uczniów wchodzą do budynku uczniowie, używając spersonalizowanych kart magnetycznych. Korzystanie z szatni odbywa się pod nadzorem pracownika szkoły. Z szatni uczniowie udają się bezpośrednio na wyższe kondygnacje budynku szkolnego, gdzie zlokalizowane są sale lekcyjne.
- Wejście do budynku łącznika sali gimnastycznej od strony zachodniej. Wejście zlokalizowane jest na poziomie gruntu. Chronione jest poprzez monitoring kamery TV oraz jest dodatkowo oświetlone.
- Wejście uruchamiane jest tylko w określonych godzinach lub w sytuacjach, wymagających usprawnienia ruchu uczniów i personelu szkoły.
- Budynek szkoły posiada 4 główne kondygnacje oraz łącznik prowadzący z budynku szkoły do budynku sali gimnastycznej. Kondygnacje tworzą : niski parter tzw. blok sportowy, parter, pierwsze piętro i drugie piętro. Korytarz w bloku sportowym budynku ma kształt litery L. Prowadzi on od wejścia dla uczniów do szatni dla uczniów. Korytarze na trzech pozostałych kondygnacjach budynku są usytuowane od południowej strony budynku, mają kształt prostokątny z prostokątnym wykuszem w którym umieszczona są okna oświetlające korytarze. Z korytarzy prowadzą wejścia do sal lekcyjnych.
- Wszystkie osoby przebywające w budynku szkolnym mają niczym nie ograniczony dostęp do korytarzy.
- W budynku szkolnym znajdują się dwie klatki schodowe, usytuowane po stronie wschodniej i zachodniej budynku. Z klatek schodowych istnieje niezależny dostęp do korytarzy na każdej kondygnacji budynku, od bloku sportowego do drugiego piętra. Wszystkie biegi schodów są odpowiednio oznaczone. W budynku nie ma przeszkód architektonicznych utrudniających dostęp do schodów.
Szkoła nie posiada żadnej windy.
- Dla osób niepełnosprawnych jest podjazd pomiędzy budynkiem Internatu a budynkiem szkoły. Osoby niepełnosprawne korzystają z wejścia głównego budynku do szkoły.
- Interesanci, którzy korzystają z pomocy psa asystującego mają dostęp do części administracyjnej szkoły zlokalizowanej na parterze budynku i w tej części szkoły załatwiane są wszystkie sprawy interesanta.
- Szkoła nie posiada dostosowań w zakresie tłumacza migowego na miejscu lub on-line.